Как се публикува запитване?
* Продуктите с обявена цена могат да бъдат директно поръчани от MEGAPARTS.
** За да направите запитване, трябва да имате профил: вход или регистрация →
Някои състезателни автомобили са просто добри, други са лоши, но трета група са се превърнали в култови. Тези коли живеят в съзнанието ни и предизвикват силни емоции всеки път, когато се сетим за тях.
Култов болид задвижван от двигател на Хонда, оцветен в червено-белите краски на Marlboro. Тази кола доминираше Формула 1 през сезон 1988. Сена спечели битката със своя съотборник Прост за шампионската титла при пилотите, а двамата грабнаха общо 15 победи от 16 състезания.
Audi Quattro беше много успешен автомобил в Група В на Световния Рали Шампионат. Най-познат е с известната си шарка – бяло и жълто. Между 1981 и 1987 г. тази кола спечели две конструкторски титли, две индивидуални пилотски титли, и цели 23 победи.
Болидът с култовите черни и златисти краски успя да се възползва в максимална степен от аеродинамичните нововъведения на своя предшественик – Lotus 78. Този модел промени спорта и беше супер успешен – 7 победи, 10 полпозишъна, една пилотска титла на Марио Андрети и една конструкторска титла.
Най-желаната кола от феновете на мото спорта през 90-те. Известна е с типичната тъмно синя боя с жълти елементи. Благодарение на Impreza, Subaru успяха да запишат три титли като производител между 1995 и 1997 г. Колин Макрей спечели шампионата през 1995 г.
Дали с прекрасния Type Monza пакет или не, W196 беше една страхотна машина. Този модел беше много бърз и спечели девет от 12 състезания в шампионата за пилоти през 1954 и 1954 г. Един екземпляр W196 беше продаден на търг за внушителните £17.5 милиона през 2013 година.
Прототипът спечели надпреварата Le Mans 24 Hours цели четири последователни пъти между 1982 и 1985 година. Това е и един от най-успешните прототипи проектирани някога. Колата държи рекорд на пистата Нюрбургринг – 6 минути и 11.13 секунди, поставен по време на квалификациите през 1983 година за надпреварата 1000 км Nürburgring.
Болид конструиран от Андриан Нюи през 1992 година, оцветен в синьо, жълто и носещ бялото лого на Canon. С този болид Менсъл спечели девет надпревари и индивидуална титла, а Патрезе помогна за титлата в конструкторския шампионат.
GTR е версията на супер-болида McLaren от Формула 1. Най-голямото му постижение е спечелването на 24ч Льо Ман през 1995 година. Колата печели и два пъти в сериите BPR Global GT.
Може би най-известния автомобил излязъл на сцената на туристическите автомобили в края на 80-те. Cosworth RS500 изглеждаше страхотно и беше много шумен. Спечели редица победи в много категории и в последствие беше използван като рали автомобил.
Няколко варианта на GT40 се състезаваха от средата до края на 60-те години в Le Mans. Извоюват четири победи – през 1966, 1967, 1968 и 1969 година.
Това съкровище участва в 46 надпревари във Ф1 между 54 и 60-та година на миналия век. Спечели 8 състезания и индивидуална титла на Фанджо през 1954 година, точно преди да премине в Мерцедес. Аржентинският пилот се завърна в Мазерати през 1957 г и спечели последния шампионат. Сър Стърлинг Мос изказва твърдението, че това е най-добрата кола с предно разположен двигател, която той е карал.
Не беше много успешен модел, но се превърна в икона след участие в Британския шампионат за туристически автомобили през 1994 година. Необичайната машина постигна рекордна квалификационна позиция, преди да бъде сменена от много по-малко атрактивна седан версия.
Конструиран от Колин Чапман и Маурис Филип – болид от Формула 1 в класическо зелено и жълто - типични цветове за Лотус. Печели дебютното си състезание в сериите през 1967 година пилотиран от Джим Кларк. Този болид беше доста напреднал за времето си и Лотус продължи да го подобрява още през следващите години - до 1970-та. За това време, Lotus спечелиха две пилотски и две конструкторски титли.
Stratos все още е една от най-успешните коли в историята на WRC. Тази кола спечели титлите през 1974, 75, 76 и 1977 година. Постигна 18 победи в сериите между 1974 и 1981 година и бетонира статуса си на легендарен модел в автомобилния спорт. Той бива специално конструиран за участие в WRC и изглежда много атрактивно.
787B беше любима кола на автомобилните фенове. Става известна с това, че носи титла на Япония в Le Man през 1991 година, когато Джони Хърбърт, Бертранд Гашо и Волкър Уедлър побеждават Мерцедес и Ягуар с прототип с ротационен двигател. Резултатът доказа за пореден път, че не винаги най-бързата кола печели известното 24-часово състезание.
Очевидно, тук ви представихме само една малка колекция от най-известните състезателни коли. За кои други се сещате?
Експресна доставка
Доставяме до всяка точка на България.
Нови части всеки ден
Ежедневно зареждаме нова стока.
Проверено качество
Авточасти с гаранция.
Право на връщане
14 дни на право на връщане на всяка поръчка.